måndag 30 maj 2011

näs-nerv??

Helgen har gått fortsom alltid. På lördagen var vi iväg och skulle försöka hitta examenskläder till dottern. Och jag höll på att bryta ihop. Ingenting passar! Hon har provat sååå många klänningar, kjolar, tunikor som hon har varit kanonfin i. Men nää. Den sitter åt här, passar inte till den där, var inte snygg till det, passar inte att ha på examen.... Jag vet inte vad jag ska göra för att försöka lyfta hennes självkänsla, hon passade jättebra i det mesta, men varje gång fick hon hysteriska anfall i provhytten och tjöt "jag ser ju helt sjuk ut i den här!!"
Till slut hittade hon en klänning/tunika med kort ärm som föll någorlunda i smaken, men nu måste hon ju ha nån kofta eller nått, för annars "ser hon ju helt sjuk ut". Gud, ge mig tålamod....!

Maken håller på att bygga en brokvist till huset vi köpte för ett par år sedan.
han är inte snickare, men han har verkligen varit grundlig i sina beräkningar och förberedelser. Kollat på nätet, frågat folk som bygger, vänner och bekanta, folk på bygghandeln etc, och sen satte han igång. Och när han har ett projekt på gång så är det allt han tänker på. Uppe tidigt och hamrar på helgen, det första han gör när han kommer hem. Och det går verkligen bra. Blånagel på tummen efter ett missriktat hammarslag, men det är de enda skadorna so far, vi får hoppas att det inte blir fler, inshaAllah. Jätteläcker i snickarbyxor är han också ;-) . Nu är det en hel del kvar innan det är klart, men det som har blivit hittills har imponerat på till och med min pappa, som annars ofta är skeptisk till mycket.
Jag tror det blir jättebra när det blir klart.

Jag har även blivit drabbad av ett mycket märkligt fenomen.
Det hela började för 3-4 dagar sedan. Ni vet hur det kan kännas ibland när man får såna där små nerv-ryckningar eller vad man ska kalla det, i ögonlocket. Såna har jag fått, fast inte i ögat. Utan i nästippen!!
Jag begriper inte vad det beror på, har aldrig varit med om liknande. Frågade dottern som sa att det inte syns nånting, men det känns som om hela nästippen vibrerar. Mycket obehagligt kan jag informera, och grymt irriterande! Det har som sagt varit i några dagar nu, men det verkar inte ge sig. Jag hoppas verkligen att det snart går över, inshaAllah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar