fredag 20 maj 2011

tid

Så var det äntligen fredag. Solen skiner utanför, och jag sitter här på jobbet och toklängtar efter semester.

Ser ju även fram emot helgen, men redan nu känner jag helgstressen, för det är såå himla mycket som jag vill hinna med att göra.

Först allt det vanliga "helgnöjet" med städ och tvätt, på veckorna hinner man ju bara ta det viktigaste på ytan. Sen har jag mitt lilla trädgårdsland på baksidan som måste rensas och göras klar, fröer som ska i marken. Tomatplantor som måste planteras om.

Sen har vi sonens rum som behöver ett rejält stor-röj, plocka bort en massa saker som han inte leker med längre, rensa ut sånt som är för smått i klädväg, putsa fönster och byta gardiner, skura...
Mat ska ju familjen gärna ha ett par gånger om dagen också, och så skulle jag vilja hinna gå och träna eller ta en längre promenad tillsammans med dottern. Allt det där tänkte jag hinna med på lördag.

Söndag räknar jag med att några timmar går åt till Barnens dag i folkparken som anordnas varje år, och i år kommer vinnarkören från Körslaget och sjunger också, för folket i hembygden. Jättekul, men jag gissar att det blir knök-fullt med folk. Grilla med några vänner ligger också på söndagens önskelista, får se om det finns tid och ork.

Jag tycker så absolut att helgerna borde vara 3 dagar istället för 2......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar